En daarna - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu En daarna - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

En daarna

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Elise

29 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

27 oktober. Na de gezellige avond van gister valt opstaan me zwaar. Gelukkig zit het weer onverwacht erg mee! Na een stevige brunch ( pancakes ) besluiten we met een groepje van 6 meiden om nu t weer zo mooi is naar de botanische tuinen te gaan eh dan morgen naar het museum. Zo gezegd zo gedaan, met een kabeltreintje omhoog naar de botanische tuinen. We lopen daar een paar uur rond. Het is wel mooi, maar omdat we de afgelopen weken al zoveel indrukwekkende natuur hebben gezien merk ik dat ik dit niet echt bijzonder meer vind. Ik maak wel wat mooie foto's van bloemen, en een aantal groep selfies natuurlijk. Na de tuinen lopen we door naar een supermarkt voor wat boodschappen, en daarna door naar de bioscoop om kaartjes te bemachtigen voor Doctor Strange die vanavond in première gaat. We vinden gelukkig nog 6 stoelen naast elkaar. Eerst terug naar t hostel om wat te eten, na t eten even uitbuiken en dan door naar de film met een mega bak popcorn! De film is echt top en na de film gaan we direct terug naar t hostel en vallen na nog wat kletsen vanuit bed in slaap.

28 oktober. Vandaag opnieuw pancakes! Het beslag staat klaar in t hostel en je mag gratis je eigen pancakes maken. Na t ontbijt neem ik even wat tijd om contact te hebben met mijn lief ( en zijn 3 vrienden waarmee hij momenteel op vakantie is ) en de 2 meiden, Rosie uit Engeland en Lianne uit Nederland, waarmee ik vandaag op avontuur ga zoeken ook even contact met het thuisfront. Daarna vertrekken we naar het Te Papa museum, een museum over alles wat je kan bedenken wat met Nieuw-Zeeland te maken heeft. Het heeft 6 verdiepingen met onder andere een aardbeving simulator, een uitkijk punt, een groot deel over de geschiedenis, over de cultuur, de natuur en bovenal is het gratis! Nou klink ik echt als een gierige Nederlander, maar het geld gaat er hier echt zo ongelofelijk snel doorheen dat ik een beetje op moet gaan letten wil ik straks in Australië niet op straat hoeven slapen. ( Dat is natuurlijk overdreven, maak je geen zorgen hoor mam! )
Na het museum beklimmen we Mount Victoria, wat sowieso al een hele toch is maar helaas is het weer ook nog eens helemaal omslagen. Terwijl we de stijle bergwand beklimmen zien we vanuit de verte de grijze regenwolken op ons af komen. Het waait buitengewoon hard vandaag, wat als voordeel heeft dat de grijze wolken zo snel over waaien dat ze geen tijd hebben om op ons te regenen. Het enige jammere was dat toen we na een helse tocht eindelijk het uitzichtpunt hadden bereikt, we niet verder konden kijken dan dikke, donkergrijze wolken.
Als we de berg weer helemaal af zijn gelopen verdienen we koffie. We gaan daarvoor naar Cuba street, een straatje met allemaal kleine restaurants en cafés en een geweldige straatmuzikant. Tijdens onze caramel latté's bespreken we de rest van de komende weken en wat ieders plan is hoe die in te gaan vullen. Voor t avond eten schuiven we weer aan bij de rest van onze vrienden van Stray ( de bus company). Na het eten blijven we weer met 3 over om het nachtleven te verkennen, want dit weekend vieren we Halloween!

29 oktober. Vanmorgen heb ik uitgeslapen ( half 9 ) en lekker uitgebreid gedoucht. Daarna was het shopping time! De prijzen hier in de winkels zijn veel hoger dan in Nederland, en wederom regende het heel erg vandaag. Na een grote kop Vanille Laté gingen we er toch maar tegenaan. Ik heb een heleboel winkels bezocht, heel veel kleren gepast, maar ik ben hier veel kritischer als in Nederland. Los van dat alles hier duurder is, moet ik er ook ruimte voor hebben in m'n backpack én moet ik het nog 3 maanden mee sjouwen. Best leerzaam aangezien ik normaliter echt nog al koopverslaafd kan zijn, zoals veel van jullie vast weten. Het was dus een leerzame en gezellige dag. Aan het eind van de middag gaan we terug naar het hostel en kijken een hele rare horrorfilm over Skype, die toevallig op stond. We eten weer ons gratis diner, weer hetzelfde, maar Hee! Het is gratis! We gaan vroeg naar bed, want we moeten morgen om 7 uur bij de Ferry zijn om naar het Zuidereiland te gaan.

  • 29 Oktober 2016 - 20:45

    Juultjepuultjepoepchinees:

    Hoi lieve schattepatat! Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Voel me soms net een bezorgde moeder, maar je blogs stellen me gerust. I love you loooooooooooooong time!!!

  • 30 Oktober 2016 - 19:23

    Tante:

    hoi Elise, wat een zaligheid om zo te kunnen rondtrekken en het zo naar je zin te hebben. En wat goed dat je je niet door een regenbuitje laat tegen houden. Dat is ook een deel van het avontuur..... Je hebt al veel gedaan!! tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 14687

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: