En sprong in het diepe - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu En sprong in het diepe - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

En sprong in het diepe

Blijf op de hoogte en volg Elise

07 December 2016 | Australië, Mission Beach

4 december. Helaas deed mijn huid veel te veel pijn om comfortabel te slapen. Iedere keer dat ik bewoog voelde als duizend kleine schaafwondjes die schuurde. Gelukkig staat er vandaag wel iets heel gaafs op de planning. Ik ga duiken bij het Great Barrier Reef. Helemaal afgedekt met lange mouwen en lange pijpen ga ik op weg naar de haven en de boot waar ik mee op pad ga. Ik moet heel veel formulieren invullen over mijn gezondheid, die los van m'n verbranding gelukkig helemaal in orde is. Ik hijs me in een sting suit, die zal zorgen dat ik niet gestoken zal worden door kwallen, maar gelukkig niet zo strakzit als een wet suit.De boot tocht duurt 1,5 uur en terwijl de golven best wild zijn hoef ik deze keer gelukkig niet over te geven. Aangekomen bij het rif ben ik de 2e groep die wordt klaargemaakt en die te water gaat. Het water is helemaal niet koud, dus dat valt alles mee. Het water is zo prachtig en helder dat ik super ver kan kijken. Met een knop laat ik alle lucht uit mijn duik uitrusting en zak ik langzaam naar de bodem terwijl ik mijn oren voortdurend klaar. Het is werkelijk prachtig! Ik zie honderden vissen, kwallen en natuurlijk prachtig koraal en ik voel mij letterlijk als een vis in het water. Ariël zou jaloers op mij zijn. Deze duik duurt 45 minuten. Als ik weer boven kom wordt mijn duik outfit verruild voor een snorkel outfit en ga ik nog een half uur ter water. Terug op de boot krijgen we lunch, en daarna gaan we naar een ander deel van het rif. Daar mag je als je wil nog een keer duiken voor een actie prijs, of je mag gratis snorkelen. Ik denk; ach ja, misschien kom ik hier wel nooit meer terug! En ik ga als enige voor de 2e duik, wat betekend dat ik gewoon een privé instructeur mee krijg. De 2e duik die ik maak is 50 minuten, en ik zie hier zelfs een zeester en een enorme rog. Als kers op de taart zwemt er ook nog een enorme schildpad voor een groot gedeelte met ons mee. De vissen zijn hier nog groter en gevarieerder als op de vorige plek, en ik heb geen seconde spijt van mijn beslissing om nog een keer te gaan. Daarna op de boot terug en bij het hostel tijd voor een koude douche om m'n verbranding weer wat te verkoelen. Aftersun er op en naar bed! Het was een lange, super toffe maar vermoeiende dag. Wat was dit prachtig, mijn top 1 van dingen die ik ooit gedaan heb.

5 december. Wat een gedachte, pakjes avond in Nederland terwijl het hier vandaag 35 graden is en volop zon. Over zon gesproken, een backpack op je verbrande rug en schouders dragen is geen succes. Vandaag ga ik met de Greyhound bus van Cairns naar Mission Beach. De bus heeft gelukkig goede airco en zelfs WiFi! De bustocht is maar 2 uurtjes en ik klets gezellig met de meneer naar mij. Hij gaat direct door naar Townsville, waar ik over 2 nachten ook heen ga. Mission Beach is een super super super klein plaatsje wat bestaat uit 2 hostels een supermarkt en heel veel lege vakantie huizen. Ons hostel heeft een zwembad en is op 100 meter lopen van de zee. Helaas is het voor mijn verbrande huid nog geen goed idee om in de zon te gaan, dus ik relax wat in de schaduw en schrijf wat gedichten. Eind van de middag ga ik naar de supermarkt, ik heb niet echt iets nodig maar de airco is heerlijk dus ik slenter rustig rond. Begin van de avond valt de schaduw over het zwembad en kan ik eindelijk een plonsje wagen, en wat is dat heerlijk!! Ik poedel rond tot de bbq begint, voor 5 dollar kan je mee eten dus dat doe ik. Lekkere pasta salade, gewone salade, burgers, worstjes en broodjes. Ik Skype even met mijn lief en maak hem jaloers met het zwembad terwijl hij in de kou zit. Ik heb inmiddels ook al weer 3 andere Nederlanders en 2 Canadese meiden ontmoet en we spelen kaart na het eten. Daarna slapen in een kamer met ventilator, zonder airco.. gelukkig is het al flink afgekoeld maar echt comfortabel is anders. Ik kruip daarom bovenin het stapelbed, dichter bij de ventilator.

6 december. Na een korte onderbreking voor Skype heb ik tot half 11 geslapen. Daarna was het veel te heet om nou in mijn kamer te blijven en ging ik ontbijten. Ik ontmoette Shane, een Engelse jongen, van wie ik zijn laptop mocht lenen om m'n foto's van het duiken van de dvd te halen. Daarna ontmoette ik een groep Engelse jongens die citroensap in hun haar smeerde, voordat ze in de zon gingen, om hun haar te bleken. Ze deden er alleen veel te veel in, waardoor het continue in hun ogen liep. Echt hilarisch om te zien en te horen hoe ze leden onder hun ijdelheid. De rest van de dag wat gezwommen, langs het strand gelopen en rustig aan gedaan. In de avond na het eten ben ik met Shane en de andere Engelse jongens naar een lokale pub gegaan waar we de hele avond around the world darten ( je begint met gooien op 1, als je die geraakt hebt 2 etc. Gooi je in dubbel ga je 2 plaatsen vooruit, in trippel 3 )hebben gespeeld en killer pool ( iedereen schiet om de beurt 1 x op welke bal maakt niet uit. Je start met 3 levens en elke beurt dat je niets er in schiet verlies je een leven). Darten ging goed en dat vind ik ook best leuk om te doen! Pool is nog steeds een geaccepteerde mislukking. Mijn slaapzaal ligt helemaal vol vannacht, dus we liggen met 12 in een snikheet hok. Blij dat ik morgen doorreis, hopelijk daar wel airco!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 14697

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: