Zon, zee, strand en stad - Reisverslag uit Townsville, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en stad - Reisverslag uit Townsville, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en stad

Blijf op de hoogte en volg Elise

10 December 2016 | Australië, Townsville

7 december. Om 10 uur check ik uit, maar mijn bus gaat pas om 15:50. De uren daar tussen breng ik door bij het zwembad in de lounge. Ik heb de afgelopen dagen zoveel rust gehad dat ik echt wat wil doen! Dus ik trek mijn sportbroek aan en ga een stuk hardlopen over het strand. Ook doe ik nog wat squats en sit ups om het luie vet te verbranden. Het valt me niet mee om in deze temperatuur zo actief te zijn, maar daar moet mijn lichaam toch maar aan gaan wennen, wil ik niet moddervet thuis komen. Daarna neem ik een lange douche om mijn niet meer zo pijnlijk verbrande maar nu wel zeer harige benen te scheren. Shane brengt mij met zijn auto naar t bus station zodat ik niet hoef te lopen, wat heel fijn is in deze hitte met mijn backpack! De bus doet er 3,5 uur over om van Mission Beach richting Townsville te rijden. Het valt mij meer en meer op hoeveel het hier op Florida lijkt. De uitgestrekte afstanden, de mega grote supermarkten en shopping centrums, de huizen met alleen maar een begane grond etage en natuurlijk het warme weer en het droge landschap. De eerste stop is bij een wegrestaurant en ik trakteer mijzelf op een taartje omdat Carin ( ex studiegenoot uit NL) gisteren jarig was en mij op afstand op een taartje wilde trakteren. Ik had het er toch al af gesport voordat ik het had gegeten! Onderweg zien we een bosbrand en vang ik af en toe een glimp op van een prachtige zonsondergang. Ook leer ik 2 meiden kennen, 1 Zwitserse en 1 Nederlandse, en we besluiten bij aankomst, na t inchecken in verschillende hostels, wat te gaan drinken in het " bruisende centrum" . Het is een gezellig stadje, voor zo ver ik kan zien in het donker, met veel restaurants en cafés. We zoeken er 1 uit op een dakterras met een zwembad en met een prachtige sterrenhemel boven ons hebben we een top avond.

8 december. Nadat ik om 8 uur met mama heb geskyped draai ik mij nog even lekker om. Om half 11 komen de schoonmaaksters voor de kamer, en ga ik uit bed en op pad. Mijn hostel is overdag nog mooier dan gisteren avond. Het is tegen een heuvel opgebouwd en bestaat daardoor uit allemaal kleine plateautjes en trappetjes en balkonnetjes. Er hangen hangmatten en er zijn hangende schommelbanken in de lounge. Het hele hostel is blauw en gedoceerd met onderwater items. Na t ontbijt loop ik de straat van t hostel uit richting de grote straat met wat winkeltjes en cafeetjes. Ik wandel rustig rond en neem mijn tijd om alles te zien. Als ik langs een bioscoop loop krijg ik ineens mega zin om naar de film te gaan, dus dat doe ik. De film die ik wil zien, " Office Christmas Party" begint over 2 minuten, als dat geen toeval is? Ik ben de enige in de zaal, aangezien het midden op de dag is, dus ik kies de allerbeste stoel op de allerbeste rij uit. De film is heel leuk en ik geniet ervan dat ik zo lekker impulsief heb gedaan waar ik zin in had. Na de film kijk ik in nog wat winkeltjes en ga terug naar het hostel. Het is al eind van de middag en ik besluit even een half uurtje wat buik en bilspier oefeningen te doen en wat te stretchten voordat ik ga douchen. Een half uurtje loopt iets uit de hand en na het sporten en douchen is het al ruim tijd voor avondeten. Vanavond is er gratis popcorn bij een filmavond in het hostel en we kijken " Now You See Me 2", wat ik erg leuk vind aangezien ik heel recent deel 1 heb gezien. De laatste minuten van de film voel ik m'n ogen al dicht zakken en is het tijd voor bed. Mijn kamer heeft 2 nieuwe Nederlanders gekregen en 1 Engelse jongen. 1 van de Nederlanders is een jongen die ik in al mijn vorige hostels in Australië ook gezien heb, maar hij beloofd me dat het toeval is en hij mij niet stalkt. Samen met een Duits stelletje wat hier woont en werkt is de kamer nu vol. Het Duitse stelletje ligt samen in een 1 persoons bed, wat mij vrij warm lijkt, maar hier is gelukkig een goede airco, dus een goede kans op een goede nachtrust.

9 december. Ik check uit om 10 uur en blijf daarna nog even hangen in het hostel. Helaas word ik daar om 12:30 weg gestuurd, en mijn bus gaat pas om 14:40. Gelukkig vind ik onderweg naar het bus station een fijn parkje met wat schaduw waar ik kan zitten en relaxen. De bus zit tot de laatste plaats vol en ik zit naast een Nederlands meisje. We raken wat aan de praat en ik vertel dat ik uit Zeist kom, waarom zij verteld dat haar nicht ook in Zeist woont en nog wel aan het Kerstbergeplein bij mijn moeder om de hoek. Als ze een foto laat zien herken ik haar meteen van het schoolplein waar ik jaren lang mijn oppas kinderen van school heb gehaald. We sturen haar een foto van ons samen, hoe grappig is dat? Ben je aan de andere kant van de wereld en dan zit je toevallig in dezelfde bus, vanaf dezelfde stad, naar dezelfde stad, op dezelfde plaats. Als we aankomen in Airlie Beach is het al donker, en we moeten van het bus station 20 minuten lopen naar ons hostel. Ik lig op een 6 persoons kamer, en nadat ik m'n spullen heb gedropt gaan we beneden in de bar wat drinken. Er is live muziek, een man met een gitaar die een heleboel golden oldies speelt. Hij neemt om de 3 minuten 10 minuten pauze dat meestal uit loopt tot 20 minuten. Het is weer een gezellige avond maar ik maak het niet te laat, vannacht gaat mijn wekker namelijk om 3:30 om met mijn lief en de schoonfamilie via Skype Sinterklaas te vieren.

  • 10 December 2016 - 20:12

    Tante:

    En dus heb je gisteren sinterklaas gevierd van op grote afstand. Dat is toch wel leuk aan skype. En heeft Julia het helemaal begrepen? Kadootjes zal ze wel begrijpen en de rest doet er ook niet toe. Hier komt stilaan de kerstman op de proppen. Hebben ze die daar ook? Geniet van de volgende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14723

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: