Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Elise

16 December 2016 | Australië, Hervey Bay

10,11,12 december. Na mijn nachtelijke Sinterklaas Skype avontuur kom ik moeilijk in slaap. Ik voel me zo ver weg van iedereen en alle leuke dingen en de jongen naast mij snurkt als een wilde beer. Ook is er een meisje continu over haar nek aan het gaan in het toilet, terwijl haar vriendin rustig een sigaretje staat te roken op het balkon. Ik check uit om 10 uur en breng mijn backpack naar een overnight storrage, aangezien ik alleen een kleine rugtas mee mag nemen op de boot naar de Whitsundays. De boot vertrekt om 14 uur en we zijn met 25 mensen op de boot. Al snel komen we er achter dat we een super leuke groep hebben en dat het 3 hele gezellige dagen gaan hebben. Het is een zeilboot, dus er is echt minder dan weinig ruimte. We slapen in een soort bedstee, maar als je er in ligt voelt het meer als een doodskist omdat het plafond zo laag is. We zijn het grootste deel van de dagen toch boven op het dek, dus het maakt niet heel veel uit. Ik vat de 3 dagen op de boot even samen, omdat ik logischerwijs vooral heel veel water heb gezien. We zijn een aantal keer van de boot gegaan om te snorkelen met honderden vissen en we zijn naar Whitehaven Beach gegaan, een prachtig wit strand met super blauwe heldere zee. Op de boot was niet veel schaduw, dus goed insmeren en water drinken. Het waren 3 prachtige en gezellige dagen en gelukkig geen last van zeeziekte. Het is een hele ervaring om zo lang op een boot te zijn en met 25 mensen zo'n kleine ruimte te delen, en zelfs mijn bed deel ik met een Nederlands meisje, Merel. De eerste nacht werd ik wakker omdat ik ontzettend benauwd was en geen lucht kon krijgen, nadat ik gecheckt had of het minuscule raampje open was toch maar geprobeerd weer in slaap te komen en mijzelf gerust te stellen dat er wel genoeg zuurstof was ook al voelde dat niet zo. Alles is zout en er is geen douche, dus natuurlijke dreadlocks in mijn haar zijn een feit. In de afgelopen dagen is mijn hele verbrande huid vervelt en heb ik een nieuwe, Nederlands witte laag. Ik heb ook nog nooit zo sterk naar een hostel bed verlangt, maar helaas neem ik de nachtbus dus geen bed voor mij. Het spaart wel weer een nacht hostel kosten uit! Omdat ik en nog 3 anderen geen hostel hebben, hebben we dus ook geen plek om te douchen. Dus we sneaken stiekem het hostel van 1 van de anderen in en douchen daar om eindelijk ons haar weer te kunnen wassen. We eten daarna gezellig als afscheid met iedereen van de boot en 4 van ons pakken de bus om 21 uur richting Hervey Bay.

13 december. Nachtbus is niets voor mij. Hoewel ik best een beetje heb kunnen slapen, doet mijn hele lichaam pijn. Vooral mijn nek is zo stijf als het maar kan na 14 uur in de bus zitten. Ik neem afscheid van mijn nieuwe vriendinnen, die allemaal ergens anders uitstappen als ik, dus heb ik bij een korte stop een mars verdiend. Die moet ik alleen super snel opeten, aangezien hij smelt als je er naar kijkt. Er zit een hele aardige jongen naast mij in de bus die mij uitnodigt voor lunch. Nadat ik ben ingecheckt gaan we dus ergens lunchen. Na de lunch halen we nog een ijsje en ga ik nog wat shoppen. De mooie harembroek die ik had gekocht in Townsville is op Whitehaven Beach kapot gegaan, dus ik koop een nieuwe. Om 16:00 is een briefing in het hostel over de 3 komende dagen die ik ga doorbrengen op Fraser Island. We gaan kamperen en rijden rond in een jeep, ik heb mijzelf opgegegeven om te rijden. Dat wordt nog wat, maar aangezien er alleen zand is en geen mede weggebruikers of wegen komt het vast wel goed. Ik leer mijn groep kennen en we doen gezamenlijke boodschappen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Daarna eten we samen, snijden we de groentes voor komende dagen alvast en nemen we nog 1 laatste douche voor we weer 3 dagen zonder moeten. Ik ben ontzettend kapot na de gebroken nacht in de bus en kruip op tijd mijn bed in. Vanaf morgen lekker 3 dagen in een andere wereld. Geen bereik voor mijn telefoon en alleen maar zon, zee, strand.

14 december. Om 5 uur gaat de wekker en check ik uit. Mijn backpack sla ik weer op en mijn kleine rugtas is volgepropt om mee te gaan. We rijden met onze four wheel drives richting de pond en nemen de pond over naar Fraser Island. Ik voel mij nog niet zeker genoeg om te rijden, maar gelukkig gaat iemand anders eerst zodat ik nog even af kan kijken. We rijden met 4 jeeps achter elkaar aan en moeten vaak stoppen in verband met vastzittende wielen in het zand. Wat hebben we een lol, iedereen moedigt degene aan die rijdt en we sjezen over het zand en door de duinen. We rijden eerst naar een stuk regenwoud waar we wandelen en uitleg krijgen van een gids. Daarna rijden we naar onze kampeer plek voor lunch, we hadden alvast wraps klaargemaakt. Na de lunch gaan we naar een enorme zandduin met een zoetwater meer. De zandduin is een heel eind lopen en het zand is bloedheet. In het meer zitten honderden kleine visjes die de dode huid van ons lichaam eten. Het voelt heel raar, maar het schijnt heel gezond te zijn, ze gebruiken het ook in kuuroorden. Aangezien ik nog steeds aan het vervellen ben is er bij mij meer dan genoeg te halen. Eind van de middag gaan we terug naar de kampeer plek en chillen we nog wat op het strand terwijl de zon onder gaat. Daarna gaat de bbq aan en gaan we lekker eten, mijn groep heeft verreweg het beste en best verzorgde eten. Na het eten gaan we nog even het strand op met een prachtige volle maan en we spelen nog wat kaart. Morgen gaat de wekker weer vroeg voor een volgende prachtige dag!

15 december. Over 10 dagen is het kerst, bedenk ik mij terwijl ik om half 6 door de hitte mijn tent uit brand. Ik heb best prima geslapen op mijn yoga matje, alleen mijn nek is een beetje verzuurd. We stappen in onze jeeps, en vandaag durf ik te rijden. Wat is dat gaaf!! Heerlijk crossen over het strand, ramen open en wind door mijn haren. Het is wel even wennen om aan de andere kant van de auto te zitten en met links te schakelen, maar het gaat allemaal goed! Als eerste stop gaan we naar een zoetwater beek die we al drijvend op onze buik kunnen volgen. Daarna rijden we door naar een oud scheepswrak op het strand. Om de beurt rijden we, sommige stukken zijn moeilijker dan anderen door veel los zand of diepe plassen. Soms zitten we vast in een duin, soms klotst het water naar binnen door onze open ramen. Het is echt geweldig. De volgende stop zijn de Campagne Pools, kleine meertjes die ontstaan zijn in een rotsachtige kust. Het is een prachtige plek met vanuit de kleine meertjes schitterend uitzicht over de oceaan. In de jeep staat onze muziek heel hard en we blèren vrolijk mee. " I feel like a millionair " is onze thema song voor deze trip. Onze volgende stop is een flinke klim op slippers, maar heeft nog mooier uitzicht over alle baaien. Daarna terug naar onze kampeer plek en de bbq gaat weer aan. We hebben weer net zo'n heerlijk en uitgebreid diner als gisteren en zelfs ananas als toetje. Na het eten gaan we naar het strand en kijken naar een super heldere hemel vol sterren tot het tijd is om te gaan slapen.

16 december. We zetten onze wekker om 4:30 om naar de zonsopkomst te kijken. Helaas is het vandaag bewolkt, dus er valt niet zo heel veel te zien. Dan maar weer vlug terug naar bed. Om 6:30 gaan we er opnieuw uit, ruimen alles op en vertrekken om 8:00 van het kampeerterrein. We rijden naar Lake McKanzie, een prachtig meer wat volledig bestaat uit regenwater. Het is ontzettend helder water en door de witte zandbodem ook super lichtblauw. We genieten van het water en de zon, tot er wolken verschijnen en het heel hard begint te regenen. We rennen naar de jeep en springen er in, als we er achter komen dat er een lek is en onze tassen in de achterbak helemaal doorweekt zijn. We rijden naar een zwembad en hangen al onze spullen uit over hekken om het te drogen, gelukkig waait het een beetje. Daarna is het tijd om op de boot terug te gaan naar Hervey Bay. We kunnen bij het hostel eindelijk weer lekker douchen!! Nadat ik het zand uit alle vervelende plaatsen heb gespoeld doe ik de was. Vanavond hebben we een pizza party georganiseerd, wat betekend heel veel pizza eten en heel veel chocola als toetje. Dat hebben we wel verdiend na deze verschrikkelijke dagen afzien ( dat was een sarcastisch, maar een geldige reden voor ons vreet festijn. ) Wat een heerlijke afsluiting van 3 geweldig leuke dagen. Ik ben weer heel wat vrienden, ervaringen en herinneringen rijker.

  • 16 December 2016 - 09:57

    Tante:

    als ik dit lees, denk ik wow. Dat heb ik allemaal gemist door nu niet met jou mee te reizen en door dat vroeger niet gedaan te hebben!!!! Indonesië was heel lang geleden ook leuk maar toch minder avontuurlijk; Ik kijk al weer uit naar de nieuwe ervaringen. tot later, tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 14696

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: