Verder en verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Verder en verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Verder en verder

Blijf op de hoogte en volg Elise

20 December 2016 | Australië, Brisbane

17 december. Met de bus ga ik om 8:00 uur van Hervey Bay naar Brisbane, waar ik om 15 uur aan kom. Vanaf de bus stop is het 40 minuten lopen naar mijn hostel, alleen kom ik er als ik daar aan kom achter dat er ook een gratis shuttle bus is. Ach ja, zo heb ik in ieder geval al iets van de stad gezien. Ik heb een 8 persoons gemengde kamer, waar ik slaap met 7 jongens. Heel lang ben ik niet in mijn hostel want ik heb afgesproken met Lianne, mijn vriendin uit Nederland die ik heb leren kennen in Nieuw-Zeeland en die nu ook in Brisbane is! Als dat geen toeval is? Wat ontzettend leuk om haar weer te zien en te spreken. We kopen een broodje en wat chips en popcorn en gaan naar het zwembad aan het strand waar ze vanavond de film " home alone" vertonen om in de kerstsfeer te komen. Daarna lopen we over een leuke kerstmarkt in het centrum, met veel lichtjes en leuke lokale souveniertjes. We duiken daarna een bar in waar live muziek wordt gemaakt en hebben een hele gezellige avond. Als we afscheid nemen hebben we alle tips & tricks uitgewisseld, aangezien we allebei de route langs de east cost andersom doen. Daarna terug naar het hostel en daar ontmoet ik een Nederlandse jongen, we kletsen wat maar ik kan mijn ogen echt niet meer openhouden en het is al aardig laat inmiddels. Morgen uitslapen!

18 december. Om 11 uur ga ik uit bed en Skype ik met mama en Wilco in Florida. Zij zijn net als ik helemaal in de zonovergoten kerststemming. We kletsen voor meer dan een uur, heel gezellig om zo even goed bij te praten. Daarna krijg ik een berichtje van Anna en Marney, 2 meisjes die bij mij bij de Fraser Island tour zaten. Zij zijn vandaag aangekomen in Brisbane en we spreken af. We chillen de hele dag in het park en later in een café vanwege flinke buien. In de avond is het gelukkig droog en gaan we naar de kerstfilm in het park, net als ik gisteravond heb gedaan. Daarna ook met deze lieve meiden over de kerstmarkt gewandeld en lekker Churros gegeten. Daarna gaan ze mee naar mijn hostel en spelen we het spel cards against humanity. Iedereen krijgt 7 antwoord kaarten die je kan spelen op 1 van de vraag kaarten. Het grappigste antwoord wint de vraag kaart en degene met de meeste gewonnen kaarten is de winnaar. Dit spel is geheid een succes en ik heb aan het eind van de avond buikpijn van het lachen. Morgen gaan Anna en Marney weer door, ik blijf nog 1 nachtje langer maar zie ze uiteindelijk weer in Sydney met kerst.

19 december. Ik ben al vroeg wakker maar heb absoluut geen zin om uit bed te gaan, dus ik blijf lekker liggen en muziek luisteren tot 11 uur. Daarna ga ik met Tico, een Nederlandse jongen uit mijn kamer, op een gratis Ferry over de rivier die door Brisbane loopt. We stappen 2 keer af, 1 x om war te winkelen en 1 x voor botanische tuinen. Ik heb wederom geen kleding gekocht!! Wel een heerlijk doughnut, die had ik zomaar gewoon verdiend. Daarna terug naar het hostel en lekker gezwommen in het zwembad bij het hostel. In de avond Skype ik met lieve Steef en Julia, 5$ pizza van domino's als avond eten en daarna mijn spullen pakken omdat ik morgen weer verder ga reizen. Als ik mijn tanden aan het poetsen ben word ik door Tico er op gewezen dat er een grote bak met " oude" broodjes van de bakkerij is waarvan wij gratis mogen pakken. Nu heb ik super luxe ontbijt en lunch voor morgen in de bus! Ook al is het nog vroeg, ik luister naar mijn vermoeide lichaam en ga lekker slapen.

20 december. Om 9:20 ga ik met de Greyhound bus van Brisbane naar Byron Bay. Dat is iets meer dan 3 uur rijden en als ik aan kom moet ik nog een half uurtje naar mijn hostel lopen. Mijn hostel is super mooi en ligt pal aan de zee een flink eind buiten het centrum. Nadat ik ben ingecheckt pak ik een fiets die ik voor 2 uur gratis kan huren en fiets ik richting het centrum om eens even rond te kijken. Ik relax op een terrasje met een koud drankje en fiets daarna weer langs het strand terug. Terug bij het hostel trek ik mijn bikini aan en ga even een uurtje zeer goed ingesmeerd in de zon liggen. Daarna kleed ik mij om naar mijn sportkleding en ga ik 45 minuten hardlopen in de schemering , waarna ik in de airconditioning van mijn kamer nog mijn buikspieren train. Daarna eten en ik klets wat met 2 Nederlandse meiden in mijn kamer. Zij gaan allebei nog naar Nieuw-Zeeland dus ik geef ze wat tips & tricks. In het hostel zelf is er uitzonderlijk weinig te doen, wat op zich eigenlijk best wel lekker is. Ik heb besloten dat ik in januari naar Tasmanië wil en er is hier een computer waarop ik mijn vliegtickets boek. Wat ik precies ga doen is geheel onbekend, er zijn in ieder geval een heleboel National Parks om te ontdekken. Maar dat duurt allemaal nog wel even, eerst deze nacht in mijn dames kamer in Byron Bay Beach Resort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 14677

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: