Geen koude kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Geen koude kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Geen koude kerst

Blijf op de hoogte en volg Elise

27 December 2016 | Australië, Sydney

24 december. Ik word wakker van een berichtje van Merel, een Nederlands meisje wat met mij samen op de whitsundays boot zat. Zij is bij mijn hostel en ik pak in 10 minuten alles in en douche en kleed me aan. Daarna gaan we samen naar de supermarkt om ontbijt te halen en eten dat op op het strand. Daar komt Yasmin ook naar toe met een vriendin. Het is ongelofelijk heet vandaag! Na een paar uurtjes bakken is het tijd voor iets kouds! We nemen een heerlijke ijssmoothie, gemaakt van vers fruit. Daarna gaan we stiekem nog even in het zwembad van mijn hostel, terwijl dat eigenlijk alleen voor gasten is. Eind van de middag haal ik nog wat snacks voor de bus, want ja mijn kerst avond breng ik 13 uur lang door in de bus naar Sydney. Daarom heb ik een groot pak chocolade koekjes gekocht om mijzelf te trakteren. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik het veel moeilijker zou hebben met kerst, maar omdat het kerstgevoel totaal ontbreekt voel ik mij gewoon zoals alle andere dagen. Mijn lieve vriendinnen brengen mij helemaal naar de bus en zwaaien mij uit, leuk pluspuntje is dat ik ze allemaal binnenkort weer zie op verschillende plekken. Zo zie je maar hoe klein de wereld is. Na een aantal uur in de bus besluit ik dat ik een boek ga schrijven over alle manieren en posities waarop je kan liggen, zitten of hangen op een stoel. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, het heeft er vast belachelijk uit gezien. Vooral omdat ik vertikte mijn veiligheidsgordel los te maken en elke keer in de knoop zat. Iets met koppig zijn..

25 december. Om 7 uur in de ochtend kom ik aan op het busstation in Sydney en loop ik 3 minuutjes naar mijn hostel. Een aardige Nederlandse meid verblijdt mij met het nieuws dat ik mijn kamer al in kan, dus ik duik tot 9 uur nog even lekker mijn bed in. Ik lig de komende 10 dagen op een 6 bedden dames kamer. Om 9 uur wordt er door de intercom kerstmuziek gespeeld en verteld dat er gratis champagne kerst ontbijt is voor iedereen. Nadat ik mezelf getrakteerd heb op een kerst-scheerbeurt ga ik ontbijten met de meiden uit mijn kamer. Gelukkig is er niet alleen champagne maar ook lekkere broodjes. Daarna dwaal ik een beetje door de stad, tot ik bij toeval langs een kerk kom die over 10 minuten start met een kerstmis mis. Ik zoek een plaatsje in de prachtige kerk, en zodra de muziek begint en het koor begint te zingen stromen de tranen over mijn wangen. Er worden prachtige verhalen verteld en vooral heel veel gezongen en ik word echt even flink in mijn kleine hartje geraakt. Een dame naast mij biedt mij een zakdoekje aan en geeft mij na afloop een dikke knuffel. Ik spreek met haar af om op nieuwjaarsdag elkaar daar weer te zien. Daarna loop ik nog een beetje door de stad en koop leuke sandaaltjes met een hak, ze zijn maar 15$ dus geen probleem als ze het reizen niet overleven. Mijn lieve mama had een pakketje gestuurd vanuit Nederland met een heleboel kleine cadeautjes, en ik maak het open terwijl ik met t gezin op Skype zit. Onder hun kerstboom in Florida liggen ook cadeautjes van en voor mij en daar maken ze er ook een paar van open. Daarna kleed ik mij om en pak de bus naar Palm Beach waar ik vanavond Joe ga ontmoeten, een oude kennis van Sibrenna ( peetzusje die ook in Australië is geweest toen ze zo oud was als ik. ) Ik ben uitgenodigd voor een kerstdiner met zijn familie. Zijn familie is geweldig en het eten is heerlijk, op de terugweg in de auto laat hij mij ook nog een prachtig uitzicht zien over the Harbor Bridge en Opera House. Een fantastische eerste dag in deze prachtige stad!

26 december. Het is vandaag boxing day, wat betekend dat het overal mega uitverkoop is. Ik dacht, dat is een goed moment om te gaan shoppen! Maar zoals je vast al kan raden was ik niet de enige. De stad was werkelijk afgeladen vol, rijen voor iedere winkel. Ik wurm mij tussen de mensen door en weet uiteindelijk nog best wat leuks te vinden bij de h&m. Een broek een shirtje en een vest voor 35$ totaal! Niet slecht, maar het gedrang voelt precies alsof ik op een zaterdag in de Primark ben. Daarna spreek ik af met Joe voor lunch en we winkelen nog wat. Ik kom langzamerhand steeds meer over hem te weten, hij is namelijk een vrij beroemde documentaire maker op het gebied van gezondheid. Hij heeft daar goed mee verdiend en vindt het geweldig dat aan mij te spenderen. Ik mag in een winkel van een vriendin van hem 3 kledingstukken uitkiezen die ik als ketstcadeau van hem krijg. Ik kies 2 prachtige bikini's en een zijde kimono. Daarna ga ik terug naar het hostel om even mijn was te doen en wat uit te zoeken voor mijn trip naar Tasmanië. Ook kijk ik Joe zijn eerste documentaire " sick, fat and nearly dead" op Netflix, om een beetje een idee te hebben van zijn levenswerk. In de avond zie ik Joe opnieuw en neemt hij mij mee uit eten. Hij weet de beste restaurants te vinden en het eten is heerlijk, met uitzicht over de Harbor Bridge. Ik vind het prachtig hoe hij mij overal maar mee naartoe neemt en alle bijzonderheden van de stad laat zien. Terug in mijn hostel heeft een kamergenootje liefdesverdriet en we kletsen tot diep in de nacht, tot ze weer rustig genoeg is om te slapen.

27 december. Ik probeer wat uit te slapen maar dat lukt alles behalve. Ik Skype eerst gezellig met Joppe en Chloé en daarna nog even met Steven. Daarvoor moet ik wel beneden in de lobby zitten, dus slapen komt er daarna echt niet meer van. Daarom ga ik online een beetje op onderzoek naar goede tattoo shops in Sydney. Ik kom nog een keer terug naar Sydney voordat ik naar huis ga en wil deze reis graag op een unieke manier op mijn lichaam vastleggen. Ik vind een aantal goede en ga ze allemaal even langs om te kijken hoe de sfeer is en de prijzen te vergelijken. Daarna spreek ik af met Sil, een Nederlandse jongen die sinds 4 december in Sydney woont en werkt. Ik ken hem van de musical Anastasia, waar we een aantal jaar terug samen in gespeeld hebben. Het is super leuk om hem weer te zien en we hebben enorm veel bij te praten. We kopen lunch en eten dat op in de botanische tuinen met uitzicht op het Opera House. Daarna wandelen we nog wat door de stad en eind van de middag scheiden onze wegen weer. Ik ga terug naar mijn hostel en relax wat en ga daarna opnieuw de stad in om wat eten te scoren. Het wordt Mexicaans vanavond. Daarna ga ik op tijd mijn bed in want ik ben best wel moe eigenlijk! Morgen weer een dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 14668

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: