Het eerste verslag van 2017 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Het eerste verslag van 2017 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag van 2017

Blijf op de hoogte en volg Elise

04 Januari 2017 | Australië, Sydney

1 januari. Mijn eerste verslag in het nieuwe jaar. Ik zet mijn wekker om half 10, omdat het 10 uur mijn tijd 00 uur is in Nederland. Precies om middernacht Skype ik met mijn lief en vier ik voor de 2e keer oud en nieuw. Heel gek maar ook heel fijn om zo op afstand een beetje mee te doen. Om 10:30 ga ik naar de nieuwjaars mis in dezelfde kerk als waar ik vorige week geweest ben. De dienst is prachtig en ik ontmoet dezelfde mensen van de vorige keer. Voor lunch spreek ik af met Josh, een Engelse jongen die ik in mission Beach heb leren kennen. ( degene met het citroensap in zijn ogen, als je je dat verhaal nog kunt herinneren ) We gaan naar een restaurant waar ze zo'n lopende band met sushi hebben waar je dan zelf je hapjes af kan pakken. Uiteindelijk berekenen ze de prijs door de kleur schoteltjes waar je eten op heeft gelegen. Het is een leuk systeem en de eerste keer dat ik sushi op deze manier eet. Daarna gaan we naar mijn hostel, want Josh heeft een geweldige tip. Ze hebben hier timtams, een soort chocolade koekjes, en hij heeft de beste manier om ze te eten. Je bijt diagonaal 2 hoekjes van het koekje af, stopt 1 van de 2 afgebeten hoekjes in je thee en de ander in je mond. Door het hoekje wat je in je mond hebt zuig je het hete water in het koekje, wat zorgt dat de vulling van binnen helemaal verwarmt en smelt. Daarna snel in je mond stoppen en jeetje wat is dat lekker!! Een explosie van warme chocolade in je mond. Josh gaat eind van de middag weer naar zijn vrienden en ik Skype met Mama en Wilco om voor de 3e keer het nieuwe jaar in te luiden. Daarna relax ik op mijn kamer en doe ik eigenlijk niets tot ik vroeg ga slapen.

2 januari. Mijn wekker gaat om 7 uur omdat ik om half 8 word opgehaald voor een dag trip naar Blue Mountains National Park. Het is een klein busje met in het totaal 25 mensen. De eerste stop is bij een plek waar we kangoeroes kunnen spotten, en het duurt niet lang tot we een mama en haar baby zien. Het is grappig want als ze naar voren buigen en op 4 poten staan lijken het net hertjes! Natuurlijk totdat ze iets horen en weghoppen zoals alleen kangoeroes dat kunnen. Daarna stoppen we bij een mooie waterval en maken een tocht van 2 uur naar de voet van die waterval. Gedurende de tocht stoppen we een aantal keer om verschillende uitzichten en giftige spinnen te bekijken. Daarna rijden we door naar een kratermeer waar we even zwemmen en de laatste stop is toch wel de meest populaire; de three sisters. 3 bergen op een rij die volgens de aboriginals ontstaan zijn nadat 3 dochters versteend werden door hun vader om hun voor het kwaad te behoeden. Ik kan vanaf hier ook heel goed zien waarom het Blue Mountains heet, namelijk omdat door de zon op de eucalyptus bladeren een soort blauwe gloed ontstaat die over de vallei hangt. Het is een prachtig uitzicht, maar ook een mega toeristische attractie. Daarna rijden we terug naar Sydney en doen als afsluiting nog een drankje in de bar van mijn hostel. Na het eten ga ik met 2 Engelse meiden uit mijn kamer op stap en we dansen de hele nacht.

3 januari. Ik Skype om 8 uur met Juultje en na een super gezellig bijklets momentje kruip ik mijn bed weer in en slaap ik er nog 2 uurtjes bij. Om 12 uur loop ik richting Joe, want we gaan vandaag naar een mooi strand in de buurt van waar Joe is opgegroeid. Ik krijg een hele tour, van zijn ouderlijk huis tot middelbare school tot sportvereniging tot zijn eerste flat. Het is leuk om zo lokaal rond te rijden en er staan een aantal prachtige huizen. Het strand waar we heen gaan is super wit zand en heel erg rustig, voor mensen zonder auto onbereikbaar. We chillen 2 uurtjes op het strand en rijden daarna met nog meer sight seeing terug. Ik ga naar mijn hostel om te douchen en ga daarna even op souvenir jacht. Ik vind een heleboel leuke dingen en slaag uiteindelijk zeer goed. Nadat ik heb gegeten gaan Joe en ik naar een concert dat " all you need is love " heet, in het Opera House. Het is een tribute aan de Beatles en de zangers en muzikanten zijn fantastisch. Het is niet alleen een band maar ook een heel orkest wat de zangers begeleidt en ondersteunt. De muziek is echt geweldig en we genieten volop van de prachtige stemmen gemengd met bijvoorbeeld violen. Nadat het is afgelopen lopen we nog een rondje om t Opera House en gaan daarna allebei weer huiswaarts. Aangezien mijn Mama een groot fan is van de Beatles stuur ik haar zodra ik kan al mijn filmpjes daar, met favorieten zoals onder andere Hey Jude en Yesterday. Fantastische avond met geweldige zangers en entertainers. Naar een concert in het Opera House: check!

4 januari. Ik bel deze ochtend met Eva, en wat maar een kort bijkletsertje zou worden liep uit in een telefoon gesprek van 1,5 uur. Heerlijk om zo even bij te kletsen over alle ditjes en datjes, maakt de afstand weer even heel klein. Vandaag ga ik met Gintaras ( oud collega van de McDonald's ) naar Manly Beach. Om daar te komen nemen we de trein en daarna de Ferry. Al het reizen is het wel echt waard zodra ik het prachtige strand zie. We chillen de hele dag aan het strand en in de avond verplaatsen we van het strand naar een park dicht bij mijn hostel in de buurt. Als het later op de avond begint te regenen en we lekgeprikt worden door de muggen is het een mooi moment om gedag te zeggen. Terug in mijn hostel moet ik toch maar eens mijn tas gaan pakken, want morgen begint het volgende avontuur. Om 14 uur morgen vlieg ik van Sydney naar Hobart, de hoofdstad Tasmanië. Daar ga ik een week rondreizen met 3 reismaatjes die ik heb leren kennen gedurende de weken in Australië. Merel, Anne, Rob en ik gaan met een auto en tenten 7 dagen lang Tasmanië verkennen. Maar eerst zien dat mijn backpack nog dicht gaat na de immense hoeveelheid die ik geshopt heb. Omdat ik Joe aan het eind van mijn reis nog een keer zal zien kan ik gelukkig ook wat spullen zoals souvenirs bij hem achterlaten. Tijd om te slapen, ik kijk er naar uit om morgen de stad weer te verruilen voor de wildernis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 14682

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: