En toen werd het lekker weer! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu En toen werd het lekker weer! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

En toen werd het lekker weer!

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 November 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

6 november. Ik word wakker van harde regen en onweer, niet bepaald een goed begin van de dag. Maar goed, we brengen toch ongeveer de hele dag door in de bus. De bus stopt voor een uur bij een café en we lopen dapper door de regen richting een " spiegel meer". Uiteraard spiegelt die vandaag niet, aangezien het zo hard waait dat het water continu rimpelt. De enige weerspiegeling die we dus zien is de grijze kleur van de wolken, niet echt een aanrader. Terwijl we teruglopen gaat het steeds harder en harder regenen en zelfs bliksemen en onweren. Als verzopen katjes komen we terug bij het café en nemen een welverdiende kop warme chocolademelk. Er zouden meerdere natuur-stops zijn vandaag, maar dat slaan we toch maar even over gezien het weer. Wel hebben we ergens nog een lunch pauze en een hele snelle blik op een woeste waterval. Daarna rijden we door naar Wanaka, waar de meeste van ons 3 nachten zullen blijven. Het is een Base hostel, wat ook letterlijk van alles alleen de basis bevat. Geen luxe of poespas, gewoon schoon en strak en meer heb ik niet nodig. We hebben met 3 Nederlanders besloten om, gezien het slechte weer, hutspot te maken. Uiteindelijk wil een hele groep graag mee eten en koken we voor 12 man. Hutspot met jus en iets wat op worst moet lijken. Maar het smaakt heerlijk na zo'n sombere koude dag. De maaltijd komt uit op 3 dollar per persoon, dus dat is zeker iets wat we gezien het koste plaatje vaker kunnen doen. Omdat groente hier belachelijk duur is kan je gevarieerder eten als je met meer mensen samen boodschappen haalt. Na het eten is het tijd voor een pub quiz, die helaas ontzettend onvolgbaar is voor toeristen. Toch doen we t aardig en zijn gedeelde eerste plaats met nog 2 groepen, maar als er kleren uit moeten om alsnog te winnen besluiten we ons veilig terug te trekken en de eer aan onszelf te houden. Daarna wordt er Harry Potter gekeken, maar als ik eerlijk ben heb ik wel even genoeg gehad van al dat ge-hokus-pokus en ge-hobbit. Bedtijd voor mij.

7 november. De wekker gaat om 7:45 maar ik ben om 6:30 wakker. Vandaag gaat Rosie in een vliegtuig vliegen en ik mag mee als haar gratis passagier. Het was eigenlijk de bedoeling dat het een stunt vliegtuig zou zijn, maar omdat er maar weinig plaatsen zijn en we anders heel lang moesten wachten wordt het toch een gewoon vliegtuigje. Leuke bijkomstigheid is wel dat ze dan alles zelf mag doen, de instructeur zit er alleen maar naast voor noodgevallen en die hebben we niet. Rosie vliegt super goed en het uitzicht is fantastisch. Omdat t weer veel beter is hebben we uitkijk over de bergen met eeuwige sneeuw, een prachtig meer en daarin allemaal kleine eilandjes. De vlucht is officieel 20 minuten, maar omdat de instructeur ons geklets te gezellig vindt mogen we een extra 10 minuten vliegen. De landing is niet erg soepel maar we bereiken de grond veilig en wel. Als we terug zijn bij het hostel maken we ons klaar voor een wandeling naar het meer wat hier heel dichtbij is, dat bekend staat om een boom die midden in het meer groeit. We hebben sinds een week 2 nieuwe meiden bij ons vaste groepje, Linda en Elin, twee Zweedse meisjes. Nu zijn we dus meestal met een groep van 6 op pad. We vinden de boom en een prachtig uitzichtpuntje om te zitten, lunchen, chillen, schrijven, muziek luisteren en tekenen. En niet te vergeten: te zonnen. De hemel is helderblauw en de zon heerlijk warm. Het is plotseling een hete zomerdag wat erg in contrast staat met gisteren, maar ons hoor je niet klagen. Oke misschien een heel klein beetje omdat ik na 3 x insmeren nog steeds verbrand ben, al moet ik toegeven dat dat vooral de plekken zijn die ik was vergeten. Aan het eind van de middag lopen we terug richting het hostel en trakteren onszelf op een ijsje. De bollen zijn immens groot en het ijs is het lekkerste ijs wat ik ooit geheten heb. De smaken zijn zo vol en romig, heerlijk!! Daarna op souvenir jacht en boodschappen voor het avond eten. We eten wraps en daarna is er karaoke in de bar van het hostel. We doen allemaal mee! We zingen veel liedjes samen en er durven zelfs een paar meiden solo. Als we op stap willen is alles al dicht, wat niet gek is aangezien het maandag is. Volgende keer beter!

8 november. Vandaag dan wel echt uitgeslapen. Om kwart voor 10 word ik wakker en is m'n hostelkamer al bijna leeg. Het is mooi weer en iedereen is op pad. Rosie en ik gaan lekker ergens ontbijten in plaats van zelf weer yoghurt en müsli klaar maken. Daarna besluiten we Mount Iron te beklimmen, een hoge berg vlak bij het centrum van Wanaka die je prachtig uitzicht geeft over de stad en het meer. We vinden nog 2 meiden die dat ook willen doen dus we gaan met zijn 4e. Het is een zware tocht, met ontzettend veel kramp in mijn kuiten, maar het uitzicht is het wederom meer dan waard. De toch naar beneden gaat gelukkig een stuk beter en als we terug zijn halen we een ijsje bij dezelfde shop als gisteren. Omdat we nu weten dat de bollen zo mega groot zijn, nemen we er heel verstandig maar 1. Daarna gaan we terug naar het hostel om een aantal dingen voor onze doorreis uit te zoeken en te plannen. Er is een probleem met het inloggen van de WiFi, waardoor ze het wachtwoord er afhalen en iedereen gratis onbeperkt WiFi heeft! Wat een geluk. Om 17:30 gaan we naar de film "Girl on the train". In de pauze van de film serveren ze versgebakken koekjes en de hele bioscoop ruikt ernaar! Heerlijk. Ze hebben ook luxe banken in plaats van stoelen. De film is goed, maar niet bepaald gezellig. Dus terug in het hostel kijken we "Madagascar" om in een iets vrolijkere stemming te komen voordat we gaan slapen. Morgen reizen we door naar Queenstown.j

• 09 November 2016 - 19:44

Tante:

i zou toch wel even met jou mee willen reizen. Als ik de foto's op de mobile van je moeder zag werd ik echt wel jaloers, maar we hebben vandaag een gezellig regendagje in huis doorgebracht! tot later