En we beginnen weer opnieuw - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu En we beginnen weer opnieuw - Reisverslag uit Cairns, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

En we beginnen weer opnieuw

Blijf op de hoogte en volg Elise

03 December 2016 | Australië, Cairns

30 november. Om 3:30 word ik bij het hostel opgehaald door een busje. Om 4:30 ben ik door de douane en ingecheckt. Mijn vliegtuig gaat 6:25, maar gelukkig vind ik een gezellig klets maatje terwijl ik wacht bij de gate. In het vliegtuig heb ik een plaatsje bij het raam en naast mij zit een meneer waarmee ik aan de praat raak. Hij is 87 en onderweg van Nieuw-Zeeland naar Australië omdat hij bij zijn broer is geweest en nu weer terug naar huis gaat. We kletsen de hele vlucht, 3 uur en 40 minuten om precies te zijn. Hij en zijn vrouw zijn volgend jaar 60!!!! jaar getrouwd. Hij geeft me een dikke zoen en zegent mij bij het afscheid. Nu ga ik in mijn eentje 7 uur lang rondzwerven op Brisbane AirPort. Ik spreek een vrouw bij de informatie balie aan en die wijst mij op een gratis bus die naar een dichtbijgelegen winkelcentrum gaat, en nadat ik mijn backpack opnieuw heb ingecheckt is het shopping time! Het winkelcentrum is super goedkoop, ik moet mij echt inhouden om niet alles te kopen. Ik koop wat nieuwe sieraden ( ja, die had ik nodig) , een strapless bikini topje, een zonnebril + beschermhoes deze keer en een naveltruitje. (want die had ik ook écht nodig!) Daarna ben ik ruim een uur van te voren weer terug op het vliegveld en wacht ik bij mijn gate terwijl ik mijn net gekochte super verse sushi eet, jammie!! De tweede vlucht heb ik prachtig uitzicht over de kust route die we vliegen. Als ik in Cairns ben vind ik al snel een shuttle die langs mijn hostel gaat, mijn hostel ligt midden in de stad aan het water met een mega groot gratis openbaar openlucht zwembad voor de deur. Ik lig op een kamer met 10 jongens en 1 ander meisje. Ik zoek een bed uit wat niet teveel in de airco staat en ga daarna naar de toeristen informatie om te kijken wat er hier te doen valt, ik ben namelijk niet erg goed voorbereid. Ik boek een tour naar watervallen, een tour naar het regenwoud en een tour om te gaan duiken in het Great Barrier Reef. Daarna check ik mijn bus en mijn hostels nog een keer en kom er na een hartverzakking achter dat ik het toch goed heb gedaan, gelukkig. Terug naar mijn hostel, eten en naar bed. Ik ben moe van vandaag! Morgen gaat m'n wekker om 7 uur en om 7:45 komt een bus mij halen om naar de watervallen te gaan. Ontbijt en lunch is inbegrepen, dus dat scheelt weer boodschappen! Ik hoop dat de heren op mijn kamer vannacht geen snurk concert geven, wens me succes!

1 december. Ondanks wat rumoer op de slaapzak heb ik best prima geslapen en ik ben mooi op tijd bij de bushalte. We pikken nog wat andere mensen op en rijden via wat kleine dorpjes naar de eerste waterval, Josephine Falls. Het bijzondere aan deze plek is niet alleen dat je er kan zwemmen, maar ook dat er een natuurlijke glijbaan is! Je kan op een rots klimmen waar een kleine waterval overheen stroomt zodat je met de stroom mee naar beneden kan glijden, super leuk! Na flink wat waterpret stappen we allemaal kleddernat weer in de bus en rijden door. Ondertussen verteld de bus chauffeur over de gevaarlijke dieren die ze hier allemaal hebben. Mens etende haaien zijn er gelukkig niet. Wel vogelspinnen, eigenlijk alle soorten spinnen, bloedzuigende rupsen, horzels, krokodillen, giftige planten en moordlustige kalkoen achtige vogels. Geeft mij zo'n heerlijk veilig gevoel om dat allemaal te horen! Daarna rijden we door naar de Millaa Millaa falls, dat is 1 van de meest gefotografeerde watervallen ter wereld. Op deze plek worden vooral veel foto's gemaakt van meisjes die hun natte haar naar achteren gooien met de waterval op de achtergrond, dus ook ik maak zo'n foto. Het water is best lekker en niet te koud, helaas zijn de stenen op de bodem glad, scherp en pijnlijk. Daarna gaan we nog naar een kratermeer en naar een rivier om een Platypus ( grote vogel met een eendenbek en een otterstaart ) te spotten, maar helaas zien we er geen. Dan door naar de grooste curtin fig tree, een boom die door hangende wortels 3 bomen aan elkaar heeft groeien en de laatste stop is nog een kratermeer. In het meer woont een krokodil maar volgens mijn chauffeur heeft hij nog nooit iemand aangevallen. We mogen er in zwemmen, maar ik sla toch maar even over. Na dit dagvullende programma gaan we terug naar de stad en ik loop via de avondmarkt naar het hostel en ga na een hete douche lekker m'n bedje in.

2 december. De bus pikt mij op om 7:15 uur. Het is vroeg, maar ik heb al meteen door dat we vandaag een leuke dag gaan hebben met een mega toffe groep mensen. Onze eerste stop is Port Douglas, een prachtig uitzicht punt met een heerlijk zacht wit strand. We krijgen morning tea met cake en kijken wat rond, we kunnen hier niet zwemmen in verband met kwallen. De plek waar we op uitkijken heet Cape Tribulation, omdat het gevonden werd na een heleboel tegenslagen.We eten lunch bij in een prachtige grote tent midden in het regenwoud. We komen al wandelend daar een heleboel veel te grote spinnen tegen, die gelukkig wel in hun web blijven zitten als ik er onder door loop. De volgende stop is bij een regenwoud meer, waar we van een klif in het water kunnen springen en lekker kunnen zwemmen. Om op de klif te komen moet je omhoog klimmen aan een liaan, ik voel me net Jane in de jungle. Daarna rijden we door naar een rivier waar we op een boot gaan om krokodillen te spotten en we hebben geluk want we zien 2 super grote! Daarna rijden we terug met nog wat prachtige uitzicht punten. Al met al een geweldige, zonovergoten dag. Ik heb een leuke klik met een aantal meiden uit de groep en we gaan vanavond stappen. De club is ontzettend groot, de dj is super goed en we hebben een top avond. Het is ladies night, wat betekend dat voor meiden de eerste 5 drankjes gratis zijn! Het is echt alsof ze super graag willen dat alle meiden dronken worden. De mode is hier heel anders als thuis, voor het uitgaan wordt werkelijk alles uit de kast getrokken. Mega korte jurkjes, supere diepe decolleté en veel te hoge hakken. Op t begin van de avond kunnen ze op die schoenen al amper lopen en de broekjes kruipen al tussen de billen, laat staan aan het einde van de avond. Het is geen gezicht, maar de jongens schijnen het leuk te vinden want om mij heen wordt volop getongzoend. Het is in ieder geval een hele ervaring.

3 december. Ik word een aantal keer vroeg wakker maar kan toch weer inslapen tot een uur of 10. Daarna pak ik mijn spullen en vertrek ik naar t zwembad. Het zwembad is aan de rand van het strand, en het is een soort nagemaakt strand. Het heeft zand oevers en een zand bodem en zelfs zout water, alleen geen enge beesten dus dat is zeker een plus. Als ik van t strand kom voel ik pas hoe erg ik verbrand ben, en terug in het hostel zie ik dat ik net een kreeft ben terwijl ik me zo goed had ingesmeerd! Ik neem een koude douche om wat af te koelen. Daarna after sun er op en lange pijpen en lange mouwen aan voor de rest van de dag. Ik loop naar een Greyhound kantoor, de bus organisatie waarmee ik door Australië ga reizen. Daar begint het minder leuke deel van vandaag. Ik kom er achter dat ik op bepaalde plekken 3 nachten moet blijven om alles te kunnen doen wat ik geplant had, maar ik heb daar geen rekening mee gehouden en dus al mijn hostels verkeerd geboekt! Ik dacht namelijk dat het handig was om alles alvast te regelen, wat natuurlijk ook zo is áls je het niet verkeerd doet. Nu moet ik dus alles gaan om boeken en cancellen, en ik snap er helemaal niets meer van. Geen idee wanneer ik waar ben en wat ik nou precies moet cancellen of boeken. Ik loop even een ommetje omdat het me allemaal teveel wordt. M'n lichaam brandt en doet zeer en ik heb even heel erg heimwee. Gelukkig is mama wakker en met haar kletsen helpt altijd, zodra ik weer rustig ben gaan we weer verder met puzzelen. Daarna mijn bed in om dit mega verbrande lichaam zo veel mogelijk rust te geven.

  • 05 December 2016 - 14:17

    Tante:

    ondertussen is Sinterklaas hier alweer gepasseerd. Kwam gisteren zomaar in Heerlen langs, waar we met zijn allen toevallig op bezoek waren. En jij bent uit al het gepuzzel gekomen en hebt het een en ander kunnen omboeken? En het rode velletje ook weer onder controle? Zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 14679

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: