Optimaal genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Optimaal genieten - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Optimaal genieten

Blijf op de hoogte en volg Elise

23 December 2016 | Australië, Byron Bay

21 december. Ik begin de ochtend met 1,5 uur yoga. De yoga wordt gegeven in een grote tent in de tuin van het hostel. Daarna ben ik weer helemaal relaxed en opgeladen en mijn schouders weer ontspannen. Daarna lig ik een paar uurtjes in de zon tot het mij te warm wordt. Sinds dat ik in Cairns zo verbrand was kijk ik wel uit met te lang in de zon gaan. Ik ga terug naar het hostel en chill wat in een hangmat terwijl ik met mama in Florida klets. Al liggend in de hangmat leer ik Yamin kennen, een meisje uit Amerika. We besluiten na een gezellig gesprek samen naar het stadje te lopen en een ijsje te eten. Wederom ga ik heel veel winkeltjes in, maar koop ik niets. Ik zou me bijna zorgen gaan maken over hoe weinig ik shop! Al heb ik het gevoel dat ik misschien alles op spaar voor mijn laatste dagen in Sydney. Dat wordt een extra koffer..Daarna nemen we de bus terug en relaxen nog wat bij het hostel. We koken samen en eten met alle meiden uit onze kamer. Morgen verhuis ik naar een ander hostel in hetzelfde stadje, iets dichter in het centrum en met een zwembad.

22 december. Vandaag zijn er gratis pannenkoeken als ontbijt. Het beslag is al gemaakt en je kan ze zelf bakken, wat moeilijker blijkt dan het klinkt omdat de pannen allemaal ontzettend plakken. Uiteindelijk toch een klein stapeltje weten te maken met de tips van de pannenkoek bak skills van mijn vader in mijn achterhoofd. Daarna check ik uit en verhuis ik naar het andere hostel. Met Yasmin en nog 2 andere meiden uit mijn oude kamer, huur ik een auto en gaan we op een road trip. We beginnen met een waterval, die heel mooi zou horen te zijn maar waar door de droogte niet echt veel meer van over is. Daarna stoppen we bij een tentje voor fish & chips als lunch, werkelijk de beste die ik ooit gehad heb. De volgende stop is een meer wat aan de voet ligt van zogenaamde teatree's, waardoor het meer een cola achtige kleur maar een helende werking heeft. We zwemmen en zonnen daar wat en gaan daarna nog even naar het strand voordat we op de terugweg gaan. We vinden onderweg nog een heerlijk ijs kraampje en trakteren onszelf of 2 bolletjes. Ik heb caramel&macadamia en Forero Rocher, mmmmmm! Terug in mijn hostel ben ik super moe en ga ik lekker naar bed. Ik heb een upgrade gekregen naar een dames kamer omdat iemand anders heeft gecanceld! Geen stinkende mannenvoeten voor mij vannacht!

23 december. Om 9 uur komen mijn 3 auto-genootjes mij halen en we rijden naar Wategos Beach. Onderweg eerst een stop voor een heerlijke ijskoffie. Daarna chillen we in de zon totdat we terug moeten naar de stad om onze auto in te leveren. We wilde graag nog even naar een mooi uitkijkpunt bij een vuurtoren gaan, maar het is daar zo druk dat er een wachtrij staat voor een parkeerplek dus dat slaan we even over. We rijden terug naar de stad en leveren de auto in zonder schade, Jeej!! Tijd om in het zwembad te duiken en het zand van ons af te spoelen. We chillen tot t eind van de middag in en om het zwembad. Gister hebben we een voucher gekregen voor een gratis diner bij Cheeky Monkeys, een populaire bar en restaurant, dus daar gaan we heen. Ik heet een heerlijke burger en al snel daarna verandert het restaurant in een drukke uitgaansgelegenheid. Het is fluor party, wat betekend dat je jezelf kan laten beschilderen met lichtgevende verf! Super cool! De avond begon vroeg dus lig er ook niet te laat in na een mega top avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 14683

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: