In en om de stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu In en om de stad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

In en om de stad

Blijf op de hoogte en volg Elise

17 Januari 2017 | Australië, Melbourne

15 januari. De dag dat mijn lieve vriendin Juultje 24 jaar is geworden, wat betekend dat we elkaar dit jaar 20!!!! jaar kennen! Door het tijdsverschil kan ik haar mooi om middernacht feliciteren, want dat is bij mij 10 uur in de ochtend. We halen herinneringen op van hoe we vroeger onze verjaardagen samen vierden, wat een eindeloze tijd geleden en misschien zelfs soms als een ander leven voelt. Daarna gaan Yasmin en ik naar Ben, een vriend en collega van haar. Met hem samen gaan we naar Luna Park, dat is een beetje een mix tussen een kermis en een attractiepark. We hebben een super leuke en prachtig zonovergoten dag, terwijl het gelukkig niet echt heet is. We gaan in een achtbaan die al bestaat sinds 1912, wat best cool maar ook best spannend is aangezien ik hoop dat hij het nog even uithoudt tot ik er weer uit ben. Ben en Yasmin gaan nog in een machine die rond draait en ze tientallen keren over de kop laat vliegen, maar die sla ik toch maar even over. Begin van de avond gaan we terug naar huis en Skype ik met Steven en Julia, de laatste keer dat ik Julia zie voordat Steven weg gaat voor werk en ik ze pas weer zie en spreek over een maand, thuis in Nederland. Als ik thuis kom zal hij nog steeds weg zijn en pas 11 dagen later thuiskomen. Dat is dus nog een hele beproeving op de beproeving die we al gehad hebben, maar ook dit gaan we overleven. Het is fijn om hem en Julia dus nog 1 laatste keer op de Skype te zien. Na het eten duiken we in bed en kijken een film en vallen daarna direct in slaap.

16 januari. Ik ben vroeg wakker, wat niet erg is want dan kan ik mooi even met mama Skypen. Halverwege het gesprek komt Wilco online en voeg ik hem ook toe. Zo hebben we een familie Skype gesprek vanaf 3 plekken op de wereld, fantastisch dat dat allemaal mogelijk is tegenwoordig! Daarna gaan Yasmin en ik met een vriend van haar naar de koala en kangoeroe opvang. We kunnen de kangoeroes voeren en met de koala's knuffelen en hebben een super leuke middag. Het is gek om ze in het echt te zien en de koala's zijn veel groter dan ik me had voorgesteld. Het is 37 graden vandaag, dus de zon brand flink op onze velletjes. Aan het eind van de middag gaan we terug naar ons appartement en maken we ons klaar om uit eten te gaan. Vanavond is de laatste avond dat ik bij Yasmin en Leila verblijf dus we trakteren onszelf en nemen onze vriendin Cecile ook mee uit eten. We gaan naar een Aziatisch restaurant en eten het heerlijkste eten wat je maar kan bedenken. Ik heb een salade met Thai Beef, die flink pittig maar wel heel lekker is. Daarna gaan we weer terug naar het appartement en chillen en kletsen de hele avond. Mijn spulletjes weer braaf ingepakt en morgen weer op pad, back to the backpacker life. Daarom nu nog maar even heerlijk warm douchen, ik weet nooit wanneer ik weer de kans heb.

17 januari. Vandaag verhuis ik naar een hostel in de stad, omdat ik daar vanavond een ontmoeting heb met mijn groep waarmee ik de komende 11 dagen ga reizen. Om 10 uur check ik in bij dat hostel, op een 14 persoons kamer... Achja het is maar voor 1 nachtje. Daarna heb ik afgesproken met Lianne, die hoe toevallig ook, na Nieuw-Zeeland en Brisbane weer op dezelfde tijd op dezelfde plaats is. We gaan mee met een gratis wandeling door de stad die ongeveer 3 uur duurt en langs alle culturele hoogtepunten in het centrum gaat. Daarna zoeken we een leuk tentje om te lunchen. We wandelen na de lunch nog wat rond en vinden een cafeetje terug wat ons tijdens de stadswandeling in het oog was gesprongen. Het heeft de prachtigste taarten en de schattigste sfeer. Daar doen we aan het eind van de middag dus een stukje taart, Lianne Lemon Merengue taart en ik Carrot Cake ( om het gezond te houden... ) Begin van de avond gaan we allebei terug naar onze eigen hostels. Ik ga douchen en doe een powernapje voordat de bijeenkomst begint. De informatie avond verloopt goed en volgens mij is het een leuke groep en gaan we een mooie tijd hebben. We gaan na de informatie avond met zijn allen uit eten en ik eet een heerlijke burger met camembert, bacon en honing. Daarna nog een paar drankjes in de bar van het hostel met Lianne en dan " hup" naar bed want morgen vroeg op om voor de menigte uit richting de great ocean road te rijden. In mijn slaapkamer krijg ik nog een gitaar serenade van een dronke gast om mijn avond compleet te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 14726

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: