Reizen, reizen, reizen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Reizen, reizen, reizen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Reizen, reizen, reizen

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Elise

05 November 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

3 november. Als de wekker gaat kan ik maar moeilijk wakker worden. Vannacht voor het eerst niet zo top geslapen, dus voel me eigenlijk nog net zo moe als gister avond. Gelukkig vandaag een vrij rustige dag. Eerst rijden we met de bus naar een plek waar we kunnen wandelen en op de rosten zeehonden kunnen spotten. Ze liggen allemaal lekker tegen elkaar aan in de zon en de wandeling heen en weer is erg indrukwekkend. Wederom ben ik verwend want als je ze om je kajak hebt zien zwemmen zijn ze op afstand op een rots toch iets minder bijzonder, hoewel het prachtige dieren blijven. Als we verder rijden met de bus hebben we een supermarkt stop. Ik doe samen met Rosie en Lianne boodschappen voor de komende dagen. Ik probeer mezelf af te leren om allerlei ongezonde snacks te kopen. Dat gebeurd nogal gauw aangezien we veel in de bus zitten en het dan makkelijk de verveling weg eet. Maar ik dacht bij mezelf als ik het niet koop kan ik het ook niet eten! Vrouwen logica. Daarna rijden we door naar Westport, het plaatsje waar we vanavond verblijven. Het boek wat ik aan het lezen ben heeft mij echt gegrepen, dus ik zoek een mooi plekje om verder te lezen. Een heleboel mensen gaan naar een bierbrouwerij, maar aangezien ik geen bier lust is het voor mij lekker rustig in en om het hostel. Ideaal om mijn boek ( wat niet echt dik is ) aan 1 stuk door uit te lezen. Daarna koken we pasta met tomatensaus en ik neem een gloeiend hete douche omdat ik me al de hele dag niet helemaal 100% voel en het ijskoud heb.Na de douche kruip ik onder de wol hoewel het pas 21 uur is. Lekker nog even wat muziek luisteren en schrijven. Hopelijk morgen weer helemaal fit!

4 november. Met de bus rijden we eerst naar een afgelegen plaats waar de " pancake rocks" zijn. Die hebben hun naam te danken aan hun vorm en gelaagdheid, wat lijkt op een stapel pannenkoeken. We wandelen ongeveer een uur door het prachtige gebied en hoewel het weer grijsachtig is zijn de uitzichten nog steeds prachtig. Daarna rijden we naar een plek die Greymouth heet, waar echt letterlijk niets te beleven valt behalve een supermarkt. We moeten hier helaas 2 uur!!! wachten tot er andere mensen komen die op onze bus willen stappen. Dus we zoeken een klein cafeetje en spelen kaartspelletjes om de tijd te doden. Als de nieuwe mensen er zijn rijden we door naar Franz Josef, waar we 2 nachten zullen verblijven. Onderweg stoppen we nog even bij een Greenstone winkel, waar ze de grote groene stenen die in dit gebied te vindend zijn snijden, in prachtige vormen vijlen en dan polijsten. Daarna door naar het hostel. Velen uit onze bus gaan morgen een helikoptervlucht maken naar een gletsjer, Lianne en ik gaan niet. Ten eerste omdat het bizar prijzig is en ten tweede zijn wij allebei op vakantie geweest naar Zwitserland en hebben al meer dan eens de gletsjers van dichtbij gezien en beklommen met onze families.
Wij gaan dus gewoon lekker de dichtstbijzijnde spa opzoeken morgen en dan eerst even wandelen en daarna relaxen. Er zit een groot café bij het hostel, dus vanavond is het weer tijd voor een feestje. We slapen op een 4 persoons kamer, Rosie, Lianne, ik en Robbie, een hyperactieve en praatgrage jongeman. Hij blijkt ook nog ijdel te zijn, want voor het uitgaan trekt hij wel 100 verschillende shirts aan en doet er langer over als wij 3 bij elkaar. We drinken cocktails tijdens happy hour ( wat 2 uur duurt ) en spelen spelletjes tot we naar bed gaan.

5 november. M'n wekker vroeg gezet om even om de beurt met Juultje en Godelieva te bellen. Fijn om de stem van m'n lieve vriendinnetjes even te horen en te horen dat alles goed gaat. Iedereen die vandaag met de de helicopters de gletsjers op zou gaan is teleurgesteld, het weer is veel te slecht om de lucht in te gaan. We gaan dus met een grotere groep de wandeling maken die we ons gister avond hadden voorgenomen om te maken . Het regent zachtjes, maar wel net hard genoeg om goed nat te worden. We lopen veel heuvel op, heuvel af op paden van losse stenen. Af en toe raap ik een mooi steentje op om hem weer weg te gooien als ik een mooiere vind, dus uiteindelijk blijft de mooiste over. Al zijn alle bergen er omheen gevuld in lage bewolking, de gletsjer is prachtig en goed in zicht. We lunchen op het eindpunt van de toch met uitzicht op de gletsjer. Op de terugweg gaat het harder regenen en vullen de wolken ook het dal waardoor de gletsjer onzichtbaar wordt. Gelukkig hadden wij een goede timing! Daarna lopen we door naar de hot pools en dompelen ons onder in het heerlijke warme water. Omdat we nog koud zijn van de regen gaan we eerst in het meest lauwe bad en daarna steeds warmer. Heerlijk. Na een uur of 2 in bad, douchen we en gaan terug naar het hostel. Tijd om de was te doen en onze dagboeken bij te werken en onze mama's te appen. Vanavond is er onbeperkt huisgemaakte pizza, jammie!! Daarna weer wat drankjes en kaartspelletjes, maar "op tijd" naar bed omdat de bus morgen weer vroeg zal vertrekken.

  • 07 November 2016 - 22:21

    Tante:

    wat een heerlijke reis en heel veel buiten heb ik zo de indruk terwijl het weer toch niet zo denderend is. Morgen vertrek ik naar mama en donderdag reis ik door naar den haag waar fineke haar boek voorstelt. mama komt daar ook naar toe met peter en neeltje, maar keert 's avonds weer naar zeist terwijl ik in den haag blijf slapen. tot later!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 14759

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: