Als een vogel - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Als een vogel - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Als een vogel

Blijf op de hoogte en volg Elise

11 November 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

9 november. Met de bus richting Queenstown. We stoppen eerst bij Puzzeling World, een museum met optische illusies. Ook is er een groot doolhof waar ik oprecht in verdwaalde. Uiteindelijk werd ik zo gek dat ik de nooduitgang heb genomen. Gelukkig kwam ik bij t eind een heleboel mensen tegen die dat ook hadden gedaan, want het doolhof was echt heel erg moeilijk. De optische illusies waren hilarisch. Samen in een kamer staan en de 1 lijkt dan een reus en de ander een dwerg, allemaal schilderijen die van vorm en kleur veranderde als je bewoog en puzzels die oplosbaar waren maar onoplosbaar leken. Al met al een geslaagde ochtend, hoewel ik er wel weer achterkwam dat ik niet het geduld van mijn vader heb. Ten eerste wist hij altijd de oplossing, maar ten tweede bleef hij altijd rustig uren geconcentreerd bezig tot hij klaar was. Niets voor mij. Daarna rijden we door naar een klein fruit-cafeetje. Je kan er allerlei soorten mega goedkoop fruit kopen en ze maken ook ijs van verse vruchten. Ik koop een mega zak druiven, die heb ik al zo lang niet gehad! Daarna door naar een brug waar een aantal mensen gaan bungeejumpen, ik hou m'n hart al vast bij de gedachte. Ik merk dat ik niet eens dichtbij de rand van het uitzichtpunt durf te gaan staan, laat staan dat ik me van een brug zou werpen. Ik moet toegeven dat het er wel mega spectaculair uitziet hoe de mensen zich in vrije val van de brug stortten, en iedereen overleefd het en maakt het heelhuids terug naar de bus. Dan door naar Queenstown. We hebben ons hostel in Queenstown zelf geregeld, dus we hebben een schattig, huiselijk achteraf hostel in plaats van een soort gevangenis waar de rest verblijft. We brengen de middag door in afwisselend zon en schaduw, want het weer is heerlijk maar mijn verbrande schouders van de vorige keer zijn nog lang niet over.
Als avond eten gaan we naar Ferg Burger, een burger tent waarvoor de HELE dag een rij van minimaal 20 minuten staat. We hebben zoveel goede verhalen gehoord dat we het er voor over hebben om in de rij te gaan staan, en inderdaad 20 minuten later eet ik de lekkerste burger die ik ooit gegeten heb. We eten in een park vlakbij de burgertent en zoeken daarna een fijn café voor de avond. We komen terecht in een bar waar ze een burrito contest houden, wat inhoudt dat 4 jongens de heetste burrito ter wereld gaan eten en wie als eerste klaar is wint. Addertje onder t gras is dat je tot 1 minuut na de wedstrijd niets mag drinken. De meeste jongens gaan halverwege al kapot, eentje heeft het binnen een halve minuut op. Hij heeft gewonnen, maar we zien hem de rest van de avond kapot gaan in een hoekje.

10 november. Na het ontbijt gaan Celine, Rosie, Lianne en ik naar een cafeetje voor koffie en lunch voor 2 van ons. Rosie en Lianne gaan later op de dag naar de Swing, de grootste schommel ter wereld. Ik blijf veilig met beide voetjes op de grond vandaag en ik ga lekker luieren op t strand met Celine. Daarna gaan we de stad een beetje verkennen en komen dezelfde geweldige ijswinkel tegen als in Wanaka! We kunnen het dus niet laten om met het geweldig zonnige weer een ijsje te nuttigen terwijl we uitkijken over de haven. Daarna nog wat winkeltjes in en uit, maar wederom niets gekocht. Goed he?? Daarna boodschappen voor het avondeten. Ik maak een grote pastasalade en 6 anderen eten mee. Daardoor komt de maaltijd op 4$ per persoon! Lekker en goedkoop en iedereen kan gewoon uit de koelkast pakken wanneer ze tijd en honger hebben , ideaal. Na het eten gaan we naar de Base bar waar we Josh weer zien die net terugkomt van de tocht die wij volgende week gaan doen. We beginnen met wat drankjes, vodka-lemonade. Daarna gaan we naar de World Bar. Die bar staat bekend om zijn theepotjes, die worden gevuld met alcoholische drankjes en je krijgt er shotglaasjes bij. Uit 1 theepot gaan 16 shots en hij kost 19$. De bar en de mensen zijn super leuk, helaas is de dj verschrikkelijk. We besluiten dus toch maar ergens anders heen te gaan. Gelukkig vinden we al snel een bar met veel betere muziek en daar komen we super veel Stray reizigers tegen. Daarna nog een andere bar en een grote portie friet als snack voordat ik m'n bedje in kruip.

11 november. Na een beetje uitslapen word ik wakker met een enorme verkoudheid. M'n hoofd zit vol en bonkt en m'n neus zit vol maar druipt op hetzelfde moment. Fijn he, die details. We besluiten voor een kleine wandeling te gaan, door de botanische tuinen die aan de stad grenzen. Daarna een bakje koffie tot besluit, want straks gaat er iets heel spannends gebeuren. Op het moment dat ik dit schrijf is het al achter de rug, maar ik laat jullie nog even in spanning afwachten. We gaan naar de plek waar we opgehaald worden en stappen in het busje richting de plek waar het gaat gebeuren. Omdat we de bergen op scheuren word ik hartstikke wagenziek. Gelukkig helpt de frisse lucht op de bestemming mij om weer een beetje bij te komen. Wat ik ga doen is misschien wel het engste wat ik ooit gedaan heb. Ik ga hang gliden. Voor degene die niet weten wat het is: het is een grote driehoekige vlieger waar je onder hangt en je bestuurt hem met een soort rekstok met je armen. Ik hang dan samen met een instructeur zo'n 450 meter boven de grond. Iedereen weet dat ik hoogtevrees heb, maar dit is een droom die ik al koester sinds de familie vakanties met mijn ouders en nooit heb gedurfd. Maar nu gaan we. Vastgemaakt aan de grote vlieger rennen we van de berg af en ik voel hoe de vlieger wordt opgetild door de wind en mijn voeten de grond niet meer raken. Tranen springen in mijn ogen, ik kan de wind de schuld geven maar het was grotendeels ontlading en emotie. Ik vlieg. Het uitzicht is grandioos en ik heb me nog nooit in mijn leven zo vrij gevoeld. Ik voel me echt een vogel. Ik geniet van elke seconde en de 15 minuten lijken uren. Toch vliegt het te snel voorbij. ( Haha, woordgrapje ).
De organisatie had ons gratis foto's beloofd, maar er is iets fout gegaan in de communicatie . We moeten er nu zelf 45$ voor betalen, maar krijgen een diner voucher voor 100$ als goedmakertje. Hoewel deze ervaring geweldig was voel ik me steeds zieker en zieker worden. De avond breng ik door op de bank met een film en ik duik vroeg m'n bed in. Zoals mama altijd zegt: rust is het beste medicijn. Wat een dag. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 14751

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: