Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu Terug naar de bewoonde wereld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Elise Coebergh - WaarBenJij.nu

Terug naar de bewoonde wereld

Blijf op de hoogte en volg Elise

15 Januari 2017 | Australië, Melbourne

12 januari. Ik kom maar moeilijk in slaap helaas, dus als mijn wekker om 7:30 gaat om met Steven te Skypen voelt het veel te vroeg. Leuke verrassing wel dat hij bij Joppe is en Chloé later ook nog binnen loopt, 3 vliegen in 1 klap. Na een uurtje Skypen kruip ik nog even mijn bed in maar slapen komt er niet meer van. Begin van de middag loop ik de stad in en wandel de hele dag rond door winkels zonder iets van kleren te kopen. Wel haal ik lekkere verse sap bij een Juice Store en koop ik een kaart om aan mama te sturen. Eind van de middag loop ik weer terug naar het hostel en neem een douche. Als ik helemaal uitgekleed ben kom ik er achter dat de warmwaterkraan niet werkt, maar ik ben te lui om naar een ander hokje te verhuizen dus dan maar even snel koud afspoelen. Ik boek een shuttle service die mij morgen ochtend om 5:50 naar het vliegveld brengt, wat een tijd! Dan vlieg ik vanaf Hobart naar Melbourne en logeer ik 4 nachtjes bij Yasmin. Ik kom helaas opnieuw heel slecht in slaap terwijl ik wel echt meer dan moe ben.

13 januari. Als de wekker gaat voelt het alsof ik niet eens een uur geslapen heb. De hele nacht heb ik liggen woelen en draaien, daarvoor mijn excuses aan mijn onderbuurman want het bed kraakt en wiebelt nogal.. De shuttle haalt mij netjes op en ik ben zoals altijd weer veel te vroeg op het vliegveld. Gelukkig is er op een vliegveld altijd meer dan genoeg te zien. De vlucht duurt nog geen twee uur en in doezel een beetje. Daarna met de skybus van het vliegveld naar Southern Cross waar Yasmin mij komt halen. Vanaf daar is het nog 20 minuutjes met de tram. Het is super leuk om haar weer te zien en we kletsen lekker bij onderweg naar haar appartement dat ze deelt met haar nicht. Het appartement ligt in een rustige buitenwijk van de stad en is heerlijk ruim, wat een luxe om hier te mogen verblijven. Een schone badkamer , een heerlijk bed en een eigen keuken en woonkamer. Nadat ik een beetje gesetteld ben gaan we naar Fitzroy, een shop gebied hier in de buurt. We lopen wat rond, kijken in winkeltjes en lunchen. Eind van de middag gaan we weer terug naar het appartement want Yasmin heeft vanavond haar laatste werk avond in een restaurant. Ik neem als zij weg is een heerlijke lange hete douche en chill daarna wat op mijn heerlijke zachte bed. In de avond zou ik een film kijken met Leila, de nicht van Yasmin, maar de vermoeidheid slaat al snel toe na de afgelopen gebroken nacht. Om 20 uur lig in dus KO in mijn bed.

14 januari. Om 9 uur word ik wakker en de 13 uur nachtrust hebben mij zeker goed gedaan. Ik voel me uitgerust en klaar voor een nieuwe dag. Yasmin en ik gaan eerst naar de bibliotheek omdat ze wat papierwerk moet regelen voor wanneer ze terug naar de US gaat. Daarna lopen we de stad in en winkelen we de hele middag. Ik koop een mooie zwarte rok en een wit topje, want vanavond geeft Yasmin een afscheidsfeestje en het thema is white. Ook gaan we naar de manicure en trakteer ik haar op een behandeling als dank dat ik 4 nachten bij haar mag logeren. Dat valt goed in de smaak en met onze mooie nagels shoppen we verder. Eind van de middag gaan we terug naar het appartement om alles voor het feestje te regelen. Het witte topje dat ik gekocht heb heeft iets meer decolleté dan ik dacht, mijn eigen stomme schuld dat ik het niet gepast heb. Gelukkig heeft Leila een button die ik achterstevoren als veiligheidsspeld kan gebruiken om de boel iets fatsoenlijker bij elkaar te houden. Het feestje is leuk en Yasmin heeft super leuke en aardige vrienden. Haar vrienden komen werkelijk van overal ter wereld. We dansen de hele avond en er worden mij dans moves geleerd uit Turkije, Brazilië, Indonesië, Seattle, Egypte en veel meer. Halverwege het feestje ben ik Yasmin zelf alleen kwijt, en vind ik haar in bed in een innige omhelzing met een jongeman en in diepe slaap. Ik besluit vannacht dus toch maar bij haar nicht Leila in bed te kruipen, die dat gelukkig zelf al aanbood en geen probleem vond. Rond een uur of 3, wanneer de laatste gasten nog wat na kletsen in de woonkamer, is het voor mij mooi geweest. Morgen weer een dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 14732

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 04 Maart 2017

australie

16 Oktober 2016 - 04 Februari 2017

Naar Neuw-Zeeland en Australië

Landen bezocht: